Μενού

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή

Γενετικό τεστ μπορεί να εντοπίσει τους άνδρες που κινδυνεύουν περισσότερο από καρκίνο των όρχεων

Υγεία - Διατροφή

Η ανακάλυψη 19 νέων γονιδίων μπορεί να επιτρέψει στους γιατρούς να εντοπίσουν το 1% των ανδρών που κινδυνεύουν περισσότερο από τον καρκίνο, επιτρέποντας στενότερη παρακολούθηση ή προληπτική θεραπεία.

Και αυτό διότι οι επιστήμονες στη Βρετανία ανέπτυξαν ένα γενετικό τεστ που μπορεί να εντοπίσει τους άνδρες, οι οποίοι έχουν πάνω από δέκα φορές αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο των όρχεων.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Ερευνών για τον Καρκίνο (ICR) στο Λονδίνο, με επικεφαλής τη γενετική επιδημιολόγο δρα Κλερ Τέρνμπουλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γενετικής "Nature Genetics", ανέλυσαν το DNA 30.000 ανδρών (από τους οποίους οι 7.300 είχαν καρκίνο των όρχεων) και βρήκαν 19 γενετικούς παράγοντες κινδύνου για τη συγκεκριμένη μορφή καρκίνου.

Λαμβάνοντας υπόψη και άλλους γενετικούς παράγοντες κινδύνου που είχαν αποκαλυφθεί από προηγούμενες μελέτες (συνολικά 44), δημιούργησαν ένα τεστ που βρίσκει το 1% των ανδρών, οι οποίοι κινδυνεύουν περισσότερο από όλους για καρκίνο των όρχεων.

Οι άνδρες αυτοί έχουν πιθανότητα 7% κατά μέσο όρο να εμφανίσουν τέτοιους είδους καρκίνο στη διάρκεια της ζωής τους, κίνδυνος που είναι κατά 14 φορές μεγαλύτερο από τον κίνδυνο 0,5% που αντιμετωπίζουν οι άνδρες στο γενικό πληθυσμό.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι στο μέλλον θα υπάρξει ένα κλινικό γενετικό τεστ που θα εντοπίζει την κατ' εξοχήν ομάδα κινδύνου για καρκίνο των όρχεων, έτσι ώστε οι άνδρες αυτοί να λαμβάνουν έγκαιρα προληπτικά μέτρα.

Ο καρκίνος των όρχεων είναι ένας από τους πιο συχνούς καρκίνους στους νέους άνδρες. Η χημειοθεραπεία είναι συνήθως αποτελεσματική, αλλά μερικοί άνδρες δεν ανταποκρίνονται θετικά.

'Αλλοι πάλι, καθώς ο καρκίνος τους διαγιγνώσκεται στην στην τρίτη ή στην τέταρτη δεκαετία τους, μπορεί να υποχρεωθούν να ζήσουν την υπόλοιπη ζωή τους με τις μακρόχρονες παρενέργειες της χημειοθεραπείας.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι μέχρι σήμερα έχουν εξηγήσει μόνο το ένα τρίτο της κληρονομικότητας για καρκίνο των όρχεων, συνεπώς αναμένουν να βρουν και άλλους γενετικούς παράγοντες κινδύνου στο μέλλον.

Πηγές: https://www.theguardian.com/science/2017/jun/12/testicular-cancer-men-most-at-risk-could-be-identified-using-new-gene-group http://ecancer.org/news/11777-genetic-testing-can-pick-out-men-at-increased-risk-of-testicular-cancer.php http://www.news-medical.net/news/20170613/Genetic-testing-getting-better-at-identifying-testicular-cancer-risk.aspx http://www.sciencenewsline.com/news/2017061215580027.html

Επιστήμη

Μελέτη ρίχνει φως πώς το σώμα μπορεί να ανιχνεύσει πρώιμα συμπτώματα καρκίνου

Νέες γνώσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα κύτταρα ανιχνεύουν βλάβη στο DNA τους - ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του καρκίνου - θα μπορούσαν να εξηγήσουν πώς ο οργανισμός διατηρεί την ασθένεια...

Υγεία - Διατροφή

Ασπίδα κατά του καρκίνου του δέρματος οι ντομάτες, αλλά μόνο για άνδρες!

Σε έρευνα που πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Οχάιο (OSU σε ποντίκια ανακάλυψαν πως οι όγκοι που ανέπτυσσαν τα ζώα όταν εκτίθεντο στην υπεριώδη ακτινοβολία του ηλίου ήταν οι...