Ροή ειδήσεων
Παγκόσμια Ημέρα
Ημέρα του Θαλασσοπόρου
Facebook Twitter Google+

Τι μας παχαίνει και τι μας αδυνατίζει

Υγεία - Διατροφή
Γραμματοσειρά

Κακοί σύμβουλοι στην προσπάθεια απώλειας βάρους είναι ο κακός προγραμματισμός και η παράλειψη γευμάτων καθώς και η μείωση της ποσότητας τροφής αφού είναι πιθανό να μας οδηγήσουν στην πείνα η οποία με τη σειρά της μπορεί να μας «στρέψει» τόσο στην υπερκατανάλωση φαγητού, όσο και στην επιλογή κακής ποιότητας τροφής.

Για να προλάβουμε την πείνα, όπως αναφέρει στις συμβουλές της από την ηλεκτρονική σελίδα του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας η Διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής Αστερία Σταματάκη θα πρέπει:

  • να υπάρχει σωστός προγραμματισμός γευμάτων
  • μικρά και συχνά γεύματα κατά τη διάρκεια της μέρας για ενέργεια
  • να υπάρχει πάντα πρωτεΐνη (γαλακτοκομικά, κρέας, αυγό, όσπρια, ξηροί καρποί) και τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως είναι τα φρούτα, τα λαχανικά και τα προϊόντα ολικής άλεσης.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν και συγκεκριμένες τροφές που όταν τις καταναλώνουμε επέρχεται γρηγορότερα ο κορεσμός, όπως:

Οι κουκουναρόσποροι

Οι σπόροι του κουκουναριού περιέχουν το πινολενικό οξύ (ω-6 λιπαρό οξύ) το οποίο συμβάλλει στην αυξημένη παραγωγή των ορμονών του κορεσμού. Το συγκεκριμένο λιπαρό οξύ βοηθάει στην απελευθέρωση της χολοκυστοκινίνης, μιας ορμόνης που δρα σαν παράγοντας κορεσμού, ρυθμίζοντας την κένωση του στομάχου και το αίσθημα του κορεσμού. Προσθέστε τους κουκουναρόσπορους στις σαλάτες, στα ζυμαρικά, στις σάλτσες, στο γιαούρτι, στις φρουτοσαλάτες.

Μήλα

Τα μήλα είναι ιδανικά ως σνακ. Έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό και φυτικές ίνες που μας κάνουν και αισθανόμαστε χορτάτοι. Επίσης, τα μήλα περιέχουν την πηκτίνη η οποία βοηθάει στη σταθεροποίηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα και έτσι μειώνεται η πείνα. Καταναλώστε μήλα με τη φλούδα μόνο αν είναι βιολογικής καλλιέργειας και αφού τα πλύνετε πολύ καλά. Επιλέξτε κόκκινα μήλα καθώς είναι πλουσιότερα σε αντιοξειδωτικά.

Λιναρόσπορος

Τα μικρά γυαλιστερά σποράκια είναι πλούσια σε απαραίτητα λιπαρά οξέα και φυτικές ίνες που επιφέρουν γρηγορότερα το αίσθημα του κορεσμού. Το ¼ φλιτζανιού λιναρόσπορου περιέχει 8 γραμμάρια διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών. Τον λιναρόσπορο μπορείτε να προσθέσετε αυτούσιο ή θρυμματισμένο στις σαλάτες σας, στο γιαούρτι ή στα δημητριακά σας.

Ξηρά Δαμάσκηνα

Μελέτες δείχνουν πως η κατανάλωση ξηρών δαμάσκηνων λειτουργεί ως καταστολέας της πείνας. Οι φυτικές ίνες και η σορβιτόλη των δαμάσκηνων σταθεροποιεί τη γλυκόζη στο αίμα και μειώνει το αίσθημα της πείνας, ενώ ταυτόχρονα καλύπτει και την επιθυμία για γλυκιά γεύση. Αντικαταστήστε με δαμάσκηνα τη μια από τις 2-3 μερίδες φρούτου που πρέπει να καταναλώνετε ημερησίως. Μια μερίδα φρούτου είναι 3 ξηρά δαμάσκηνα.

 

Σχετικά Νέα
Υγεία - Διατροφή

Λάδι καρύδας: Ανθυγιεινό όσο το λίπος από κρέας και το βούτυρο

Κορεσμένα λίπη που μπορούν να αυξήσουν την «κακή» χοληστερόλη (LDL) έχει το έλαιο καρύδας σύμφωνα με την Ένωση Αμερικανών καρδιολόγων, που αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο λάδι είναι εξίσου ανθυγιεινό...

Βίντεο

Οι δηλώσεις των στελεχών των ΕΛΠΕ για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2016
Οι δηλώσεις των στελεχών των ΕΛΠΕ για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2016

Εντυπωσιακές επιδόσεις σε όλες τις δραστηριότητες του ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ καταγράφτηκαν στα οικονομικά αποτελέσματα για το 2016, καθώς παρουσίασε ιστορικό ρεκόρ κερδών, παραγωγής και εξαγωγών, καθώς και ισχυρή μείωση του χρέους με παράλληλη ενίσχυση του μεριδίου στην εσωτερική αγορά. 

 

Καρχαρίας - φάντασμα που ζει στα βάθη των ωκεανών καταγράφεται για πρώτη φορά από κάμερα
Καρχαρίας - φάντασμα που ζει στα βάθη των ωκεανών καταγράφεται για πρώτη φορά από κάμερα

Το παράξενο αυτό ζώο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Βόρειο ημισφαίριο πριν από λίγες ημέρες!

 

Facebook