Μενού

Ροή ειδήσεων
Παγκόσμια Ημέρα
Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Facebook Twitter Google+

Μόνο εμφιαλωμένο λάδι στα τραπέζια των εστιατορίων από το 2018

Υγεία - Διατροφή
Γραμματοσειρά

Μία σημαντική κατάκτηση των ελαιοπαραγωγών ολοκληρώνεται από την 1η Ιανουαρίου του 2018. Από την ημερομηνία αυτή το ελαιόλαδο στα εστιατόρια της χώρας θα προσφέρεται εμφιαλωμένο σε συσκευασίες των 100 ml ή των 250 ml σε μη επαναχρησιμοποιούμενες πλαστικές φιάλες.

 Γράφει ο Νίκος Κατσαρός - Πρώην Πρόεδρος ΕΦΕΤ, Διευθυντής Τμήματος Διατροφολογίας New York College, Επιστημονικός Συνεργάτης ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ

Οι φιάλες αυτές στην ετικέτα θα αναφέρουν το όνομα και τη διεύθυνση του παραγωγού  και φυσικά όλα τα υποχρεωτικά από τον νόμο χαρακτηριστικά του ελαιολάδου, οξύτητα κλπ. Η χρέωση ή μη του εμφιαλωμένου ελαιολάδου αφήνεται στον ιδιοκτήτη του εστιατορίου. Επισημαίνεται ότι με το μέτρο αυτό εχει συμφωνήσει και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (Π.Ο.Ε.Σ.Ε.).

Η παραπάνω ρύθμιση θα περιλαμβάνεται στις καινούργιες αγορανομικές διατάξεις, στους κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ), όπως έχουν μετονομαστεί εδώ και λίγα χρόνια, που πρόκειται να εκδοθούν το προσεχές διάστημα. H σχετική δημόσια διαβούλευση επί των νέων ΔΙΕΠΠΥ έχει ολοκληρωθεί από τις 24 Απριλίου 2017, όμως τώρα αναμένεται να υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση.

Υπολογίζεται ότι ετησίως περίπου 10.000 τόνοι ελαιόλαδο, θα πρέπει να συσκευάζονται και να διατίθενται στα εστιατόρια για κατανάλωση στο τραπέζι. Αποδεκτό  θα είναι πλέον μόνο το ελαιόλαδο με ετικέτα και προδιαγραφές.

Τα πλεονεκτήματα από το μέτρο αυτό είναι πολλά και σημαντικά:

Α. Θα συντελέσει στην προστασία της υγείας των καταναλωτών αφού στα εστιατόρια θα υπάρχει μόνο το εμφιαλωμένο και όχι αυτό στο επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι εκτεθειμένο στον ήλιο και τον αέρα και με άγνωστα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Β. Θα συντελέσει  στην αποφυγή της νοθείας του ελαιολάδου και θα ευνοήσει την εμπορία  τυποποιημένου ελαιολάδου και όχι το ελαιόλαδο χύμα.

Γ. Θα ευνοήσει τους παραγωγούς ελαιολάδου  και ιδιαίτερα τους μικρούς παραγωγούς, αφού το προΪόν τους θα προβάλλεται επώνυμα από τα εστιατόρια όλης της χώρας.

Δ. Θα ευνοήσει τους τυποποιητές ελαιολάδου και ιδιαίτερα τους μικρούς, αφού υποχρεωτικά θα  αυξηθεί η συνολική η ποσότητα του τυποποιημένου ελαιολάδου.

Ε. Θα αναβαθμίσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προσφερομένων εδεσμάτων στα εστιατόρια,  αφού πολλά ήδη ενημερώνουν τους πελάτες «Μαγειρεύουμε  Μόνο με Ελαιόλαδο», αλλά  θα βελτιώσει και τη  συνολική τους εικόνα.

ΣΤ. Θα ευνοήσει την οικονομία της χώρας, αφού θα περιορισθούν οι εξαγωγές ελαιολάδου χύμα κυρίως προς Ιταλία και Ισπανία και θα αυξηθεί η παραγωγή τυποποιημένου ελαιολάδου που τελευταία, λόγω της οικονομικής χρήσης, έχει μειωθεί από 34% σε 22%.

Βέβαια το μέτρο αυτό έρχεται με καθυστέρηση! Πρίν πέντε περίπου χρόνια το Ευρωκοινοβούλιο είχε ψηφίσει αυτήν την διάταξη, αλλά ουδέποτε εφαρμόσθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λόγω αντιδράσεων των βορείων χώρων. Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ) ξεκίνησε τότε δυναμικά μια εκστρατεία  για την καθιέρωση του μέτρου στην χώρα μας. Τότε είχα γράψει και εγώ πολλά άρθρα και είχα προτείνει ψηφίσματα που εγκρίθηκαν ομόφωνα σε συνέδρια ελαιολάδου, αλλά και υπομνήματα και παραστάσεις στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων. Είχα συγκεκριμένα προτείνει ότι μπορούσαμε να εφαρμόσουμε το μέτρο αυτό  μεμoνομένα ως χώρα-μέλος της Ε.Ε. Kάτι πού έκανε η Ιταλία, η Ισπανία από το 2014 και στη συνέχεια η Πορτογαλία, η Κύπρος και η Μάλτα, όχι όμως και η Ελλάδα που σχετική πρόταση απορρίφθηκε από Επιτροπή του  Ελληνικού Κοινοβουλίου.

Υπάρχει και ένα σοβαρό πρόβλημα στην όλη προσπάθεια. Ενώ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (Π.Ο.Ε.Σ.Ε), δηλαδή ο κλάδος των εστιατορίων, ομόφωνα υιοθέτησε το μέτρο από την πρώτη στιγμή, δεν συνέβη το ίδιο και με τα εστιατόρια των ξενοδοχείων. Πιστεύω ότι το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο,ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Τουριστικών Επαγγελμάτων (Σ.Ε.Τ.Ε.) και το Υπουργείο Τουρισμού, πρέπει να μεσολαβήσουν ώστε ο «χρυσός» της ελληνικής γής να αναγνωρισθεί και να επικρατήσει παγκόσμια.

 

Σχετικά Νέα
Ελληνικά Προϊόντα

Έρευνα: Οι προοπτικές για το ελληνικό ελαιόλαδο στην αγορά της Ιαπωνίας

Τις προοπτικές για μαζικότερες εξαγωγές ελληνικού ελαιολάδου στη σημαντική αγορά της Ιαπωνίας ανιχνεύει  αναφορά που απέστειλε στα κεντρικά στην Αθήνα, το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων...

Επιχειρηματικά Νέα

Διακοπές, Δικαιολογητικά για Δημόσιο, Προβολές Παραστάσεων και κριτικές Εστιατορίων με το 11888

Το 11888 , ο αριθμός πίσω από κάθε πληροφορία, εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες χρηστικές υπηρεσίες και ανανεωμένο περιεχόμενο έτσι ώστε να καλύπτει οποιαδήποτε ανάγκη για πληροφορία όλο το 24ωρο, όπου και αν...

Βίντεο

Το βραβευμένο βίντεο του ΕΟΤ, «Greece-A 365-Day Destination
Το βραβευμένο βίντεο του ΕΟΤ, «Greece-A 365-Day Destination" στον «2ο Διαγωνισμό Βίντεο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών»

Δείτε το βίντεο:

 

Καβούρι - ήρωας. Πηδάει από το τηγάνι και κλείνει το μάτι για να σώσει τους φίλους του!
Καβούρι - ήρωας. Πηδάει από το τηγάνι και κλείνει το μάτι για να σώσει τους φίλους του!

Η απίστευτη αυτή... διάσωση έλαβε χώρα στην επαρχία Τζιανγκσού της Κίνας, στην πόλη Λιανιουνγκάνγκ, βόρεια της Σαγκάης. Δείτε το βίντεο!

 

Facebook