Μενού

Ροή ειδήσεων
Παγκόσμια Ημέρα
Ημέρα Πανελλαδικού Εορτασμού της Εθνικής Αντίστασης
Facebook Twitter Google+

Τι μας παχαίνει και τι μας αδυνατίζει

Υγεία - Διατροφή
Γραμματοσειρά

Κακοί σύμβουλοι στην προσπάθεια απώλειας βάρους είναι ο κακός προγραμματισμός και η παράλειψη γευμάτων καθώς και η μείωση της ποσότητας τροφής αφού είναι πιθανό να μας οδηγήσουν στην πείνα η οποία με τη σειρά της μπορεί να μας «στρέψει» τόσο στην υπερκατανάλωση φαγητού, όσο και στην επιλογή κακής ποιότητας τροφής.

Για να προλάβουμε την πείνα, όπως αναφέρει στις συμβουλές της από την ηλεκτρονική σελίδα του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας η Διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής Αστερία Σταματάκη θα πρέπει:

  • να υπάρχει σωστός προγραμματισμός γευμάτων
  • μικρά και συχνά γεύματα κατά τη διάρκεια της μέρας για ενέργεια
  • να υπάρχει πάντα πρωτεΐνη (γαλακτοκομικά, κρέας, αυγό, όσπρια, ξηροί καρποί) και τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως είναι τα φρούτα, τα λαχανικά και τα προϊόντα ολικής άλεσης.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν και συγκεκριμένες τροφές που όταν τις καταναλώνουμε επέρχεται γρηγορότερα ο κορεσμός, όπως:

Οι κουκουναρόσποροι

Οι σπόροι του κουκουναριού περιέχουν το πινολενικό οξύ (ω-6 λιπαρό οξύ) το οποίο συμβάλλει στην αυξημένη παραγωγή των ορμονών του κορεσμού. Το συγκεκριμένο λιπαρό οξύ βοηθάει στην απελευθέρωση της χολοκυστοκινίνης, μιας ορμόνης που δρα σαν παράγοντας κορεσμού, ρυθμίζοντας την κένωση του στομάχου και το αίσθημα του κορεσμού. Προσθέστε τους κουκουναρόσπορους στις σαλάτες, στα ζυμαρικά, στις σάλτσες, στο γιαούρτι, στις φρουτοσαλάτες.

Μήλα

Τα μήλα είναι ιδανικά ως σνακ. Έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό και φυτικές ίνες που μας κάνουν και αισθανόμαστε χορτάτοι. Επίσης, τα μήλα περιέχουν την πηκτίνη η οποία βοηθάει στη σταθεροποίηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα και έτσι μειώνεται η πείνα. Καταναλώστε μήλα με τη φλούδα μόνο αν είναι βιολογικής καλλιέργειας και αφού τα πλύνετε πολύ καλά. Επιλέξτε κόκκινα μήλα καθώς είναι πλουσιότερα σε αντιοξειδωτικά.

Λιναρόσπορος

Τα μικρά γυαλιστερά σποράκια είναι πλούσια σε απαραίτητα λιπαρά οξέα και φυτικές ίνες που επιφέρουν γρηγορότερα το αίσθημα του κορεσμού. Το ¼ φλιτζανιού λιναρόσπορου περιέχει 8 γραμμάρια διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών. Τον λιναρόσπορο μπορείτε να προσθέσετε αυτούσιο ή θρυμματισμένο στις σαλάτες σας, στο γιαούρτι ή στα δημητριακά σας.

Ξηρά Δαμάσκηνα

Μελέτες δείχνουν πως η κατανάλωση ξηρών δαμάσκηνων λειτουργεί ως καταστολέας της πείνας. Οι φυτικές ίνες και η σορβιτόλη των δαμάσκηνων σταθεροποιεί τη γλυκόζη στο αίμα και μειώνει το αίσθημα της πείνας, ενώ ταυτόχρονα καλύπτει και την επιθυμία για γλυκιά γεύση. Αντικαταστήστε με δαμάσκηνα τη μια από τις 2-3 μερίδες φρούτου που πρέπει να καταναλώνετε ημερησίως. Μια μερίδα φρούτου είναι 3 ξηρά δαμάσκηνα.

 

Σχετικά Νέα
Υγεία - Διατροφή

Πρόωρα σημάδια γήρανσης για όσους πίνουν και καπνίζουν

Το πολύ τσιγάρο και το πολύ αλκοόλ αποτυπώνεται στην όψη, καθώς επιτείνει τα σημάδια γήρανσης και ο άνθρωπος δείχνει μεγαλύτερης ηλικίας από ότι είναι, σύμφωνα με μια νέα δανική επιστημονική έρευνα. Η ελαφριά έως...

Βίντεο

Το βραβευμένο βίντεο του ΕΟΤ, «Greece-A 365-Day Destination
Το βραβευμένο βίντεο του ΕΟΤ, «Greece-A 365-Day Destination" στον «2ο Διαγωνισμό Βίντεο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών»

Δείτε το βίντεο:

 

Καβούρι - ήρωας. Πηδάει από το τηγάνι και κλείνει το μάτι για να σώσει τους φίλους του!
Καβούρι - ήρωας. Πηδάει από το τηγάνι και κλείνει το μάτι για να σώσει τους φίλους του!

Η απίστευτη αυτή... διάσωση έλαβε χώρα στην επαρχία Τζιανγκσού της Κίνας, στην πόλη Λιανιουνγκάνγκ, βόρεια της Σαγκάης. Δείτε το βίντεο!

 

Facebook