Μενού

Πανευρωπαϊκή Ημέρα κατά της Εμπορίας Ανθρώπων

Βρέθηκε τρόπος για να μαυρίζουμε χωρίς υπεριώδη ακτινοβολία

Καινοτομία

Η υπεριώδης ηλιακή ακτινοβολία, πυροδοτώντας την παραγωγή μελανίνης, μαυρίζει το δέρμα, αλλά με τίμημα την πρόκληση βλάβης σε αυτό. Το νέο φάρμακο που δημιούργησαν επιστήμονες στις ΗΠΑ πετυχαίνει κάτι παρόμοιο στο δέρμα, μπλοκάροντας μία πρωτεΐνη (SIK - Salt-Inducible Kinase) που παίζει ρόλο-κλειδί στην παραγωγή μελανίνης. Ενεργοποιείται έτσι τεχνητά η δημιουργία μελανίνης, αλλά χωρίς να εμπλέκεται η καταστροφική για τα κύτταρα ακτινοβολία UV.

Η χημική ουσία ωθεί το δέρμα να παράγει μελανίνη, όπως έδειξαν τα πειράματα σε ποντίκια και σε δείγματα ανθρωπίνου δέρματος στο εργαστήριο. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι το φάρμακο θα «δουλέψει» ακόμη και στους κοκκινομάλληδες και γενικά στους ανθρώπους με πολύ ανοιχτόχρωμο δέρμα, οι οποίοι συνήθως καίγονται όταν καθίσουν στον ήλιο.

Οι ερευνητές του Γενικού Νοσοκομείου της Μασχαουσέτης και του Αντικαρκινικού Ινστιτούτου Dana-Farber στη Βοστώνη, με επικεφαλής τον καθηγητή δερματολογίας Ντέηβιντ Φίσερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας "Cell Reports", σύμφωνα με το BBC και το "Science", ελπίζουν ότι η ανακάλυψή τους θα μειώσει τα περιστατικά καρκίνου του δέρματος, ιδίως του δυνητικά θανατηφόρου μελανώματος, ενώ μπορεί και να επιβραδύνει τη γήρανση του δέρματος.

derma

Οι δοκιμές στα πειραματόζωα έδειξαν ότι μαύρισαν σχεδόν τελείως μετά από μία εβδομάδα επάλειψης της ουσίας στο δέρμα τους. Το μαύρισμά τους ήταν αναστρέψιμο, καθώς το δέρμα επέστρεψε στο φυσιολογικό χρώμα του μετά από περίπου δύο εβδομάδες.

Οι ερευνητές δεν θεωρούν ότι η νέα ουσία θα αντικαταστήσει τα αντηλιακά, αλλά εξετάζουν την πιθανότητα να συνδυάσουν το φάρμακο με αντηλιακό, έτσι ώστε να πετύχουν την μέγιστη δυνατή προστασία του δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία.

Όπως είπαν, τα αντηλιακά είναι πολύ ωφέλιμα, αλλά έχουν το μειονέκτημα ότι κρατούν άσπρο το δέρμα, ενώ με την προσθήκη του φαρμάκου θα υπάρχει πλέον το...τερπνόν (και σέξι) μετά του ωφελίμου. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη αναζητείται υποψήφιος εμπορικός εταίρος για συνεργασία.

Προς το παρόν, πάντως, η νέα ουσία δεν είναι ακόμη έτοιμη για εμπορική αξιοποίηση, καθώς πρέπει να γίνουν και άλλα τεστ ασφαλείας και τοξικότητας (αν και έως τώρα δεν διαπιστώθηκαν κάποιες παρενέργειες), για να ακολουθήσουν κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους.

Προς το παρόν το φάρμακο αποκαλέιται «αναστολέας SIK».

Πηγές: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK247163/ http://www.independent.ie/news/new-drug-that-creates-real-sun-tan-could-reduce-cancer-risk-35822809.html https://eurekalert.org/pub_releases/2017-06/cp-tdd060617.php http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4596644/Tan-treatment-bypasses-need-harmful-sun-beds.html