Μενού

Ημέρα της Μαϊμούς

Εμβόλιο κατά της ηρωίνης δοκιμάστηκε με επιτυχία

Καινοτομία

Αποτελεσματικό αποδείχθηκε το εμβόλιο κατά της ηρωίνης που ανέπτυξαν επιστήμονες στις ΗΠΑ και το δοκίμασαν σε μαϊμούδες, καθώς το συγκεκριμένο φάρμακο σταματάει την επίδραση και κατ επέκταση την ευφορία στον οργανισμό!

Είναι το πρώτο εμβόλιο κατά της ηρωίνης και οποιουδήποτε άλλου οπιοειδούς, που φθάνει σε αυτό το προχωρημένο στάδιο προκλινικών δοκιμών. Είχαν προηγηθεί δοκιμές του σε τρωκτικά και ακολούθησε ο έλεγχός του σε μεγαλύτερα ζώα.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Ερευνών Scripps και του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια, με επικεφαλής τον καθηγητή χημείας Κιμ Τζάντα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας (Journal of American Chemical Society), δήλωσαν αισιόδοξοι ότι το εμβόλιο σύντομα θα δοκιμασθεί και σε ανθρώπους.

Το εμβόλιο «δουλεύει» εκθέτοντας το ανοσοποιητικό σύστημα σε ένα τμήμα του μορίου της ηρωίνης, έτσι ώστε ο οργανισμός να αναπτύξει αντισώματα ενάντια στην ηρωίνη και στις ψυχοδραστικές ουσίες της.

Τα αντισώματα εξουδετερώνουν τα μόρια της ηρωίνης, εμποδίζοντάς τα να φθάσουν στον εγκέφαλο και να προκαλέσουν το αίσθημα της ευφορίας.

Οι ερευνητές ευελπιστούν ότι «φρενάροντας» αυτό το αίσθημα, θα μειωθεί δραστικά η επιθυμία πολλών εθισμένων χρηστών να κάνουν ξανά και ξανά χρήση του επικίνδυνου ναρκωτικού.

Η ανάπτυξη του εμβολίου έχει αρχίσει εδώ και οκτώ χρόνια. Η χορήγησή του σε τρεις δόσεις σε τέσσερα πειραματόζωα (ρέζους μακάκους) δημιούργησε μια αποτελεσματική αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος των ζώων.

Το αποτέλεσμα ήταν πιο αισθητό κατά τον πρώτο μήνα μετά τον εμβολιασμό, αλλά διήρκεσε για πάνω από οκτώ μήνες. Δεν διαπιστώθηκαν κάποιες παρενέργειιες στις μαϊμούδες.

«Πιστεύουμε ότι αυτό το εμβόλιο θα αποδειχθεί ασφαλές και στις δοκιμές σε ανθρώπους» δήλωσε ο Τζάντα. Στο παρελθόν είχαν δοκιμασθεί εμβόλια ενάντια σε άλλα ναρκωτικά κατευθείαν σε ανθρώπους, χωρίς να προηγηθούν ολοκληρωμένες δοκιμές σε μεγάλα ζώα, και είχαν τελικά αποτύχει.

Το νέο εμβόλιο προορίζεται αποκλειστικά για την ηρωίνη και όχι για άλλα οπιοειδή ναρκωτικά ή οπιούχα αναλγητικά που προκαλούν εθισμό.

Πηγές: https://www.livescience.com/59438-heroin-vaccine-blocks-drugs-high.html http://www.10news.com/news/scripps-researchers-hit-breakthrough-in-anti-heroin-vaccine-development http://www.dailymail.co.uk/health/article-4580366/Is-anti-heroin-vaccine-horizon.html https://medicalxpress.com/news/2017-06-anti-heroin-vaccine-effective-non-human-primates.html

Υγεία - Διατροφή

Έτοιμο το πρώτο εμβόλιο μείωσης της χοληστερίνη και πρόληψης καρδιακών παθήσεων

Ένας νέος εμβολιασμός που θα αποτρέπει τις καρδιακές προσβολές και μπορεί να προσφέρει μια αποτελεσματική εναλλακτική λύση στις στατίνες αναπτύσσεται από Αυστριακούς επιστήμονες.