Μενού

Ημέρα Πανελλαδικού Εορτασμού της Εθνικής Αντίστασης

Τεράστια τσουνάμι ύψους 120 μέτρων σάρωσαν τον Άρη!

Οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι διαθέτουν βάσιμες ενδείξεις για δύο τουλάχιστον μεγα-τσουνάμι που προκλήθηκαν στον αρχαίο Άρη, πιθανότατα από την πτώση μεγάλων μετεωριτών, οι οποίοι θα είχαν δημιουργήσει κρατήρες διαμέτρου 30 χιλιομέτρων.

Τα τσουνάμι μπορεί να έφθασαν σε ύψος έως τα 120 μέτρα και τα νερά τους να εισχώρησαν κατά εκατοντάδες χιλιόμετρα στην ξηρά.

Τα γιγάντια κύματα έχουν αφήσει τα γεωλογικά ίχνη τους στη σημερινή επιφάνεια του βόρειου ημισφαιρίου Άρη. Το πρώτο τσουνάμι εκτιμάται ότι συνέβη πριν από περίπου 3,4 δισεκατομμύρια χρόνια, ενώ ακολούθησε ένα δεύτερο μετά από μερικά εκατομμύρια χρόνια, σε μια εποχή που ακόμη υπήρχαν τεράστιοι ωκεανοί στον «κόκκινο» πλανήτη.

Τη δεύτερη, όμως, φορά, ένας μέρος του αρειανού ωκεανού ήταν πια παγωμένο, καθώς στο μεσοδιάστημα είχε υπάρξει κλιματική αλλαγή και ο πλανήτης είχε γίνει πιο κρύος και ξηρός.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Αλέξις Παλμέρο Ροντρίγκεζ του Ινστιτούτου Πλανητικής Επιστήμης στην Αριζόνα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Scientific Reports", δεν αποκλείουν ότι στο απώτερο παρελθόν έχουν συμβεί και άλλα καταστροφικά περιστατικά, που προκάλεσαν τσουνάμι στον γειτονικό πλανήτη.

Οι αστροβιολόγοι θεωρούν ότι οι περιοχές που πλημμύρισαν από το τσουνάμι, αποτελούν υποψήφιους «στόχους» για την αναζήτηση βιο-υπογραφών από πιθανούς αρχαίους μικρο-οργανισμούς.

Η Γη μπορεί να σταματήσει και να απορροφήσει τα σωματίδια – φαντάσματα, νετρίνα