Μενού

Ευρωπαϊκή Ημέρα για την Προστασία των Παιδιών από τη Γενετήσια Εκμετάλλευση και Κακοποίηση

Βρέθηκε ο πιο φωτεινός γαλαξίας στο σύμπαν

Έναν μακρινό γαλαξία, ο οποίος λάμπει με φως πιο έντονο από ό,τι 300 τρισεκατομμύρια Ήλιοι μαζί, ανακάλυψαν, με τη βοήθεια του διαστημικού υπέρυθρου τηλεκοπίου WISE της NASA αστρονόμοι στις ΗΠΑ.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Τσάο-Γουέι Τσάι του Εργαστηρίου Αεριοπροώθησης της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας στην Καλιφόρνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής "The Astrophysical Journal", ανέφεραν ότι ο εντυπωσιακός γαλαξίας ανήκει σε μια σπάνια κατηγορία, που ονομάζεται «υπερβολικά φωτεινοί υπέρυθροι γαλαξίες».

Συνολικά, το τηλεσκόπιο WISE έχει εντοπίσει μέχρι σήμερα 20 γαλαξίες αυτής της κατηγορίας, ανάμεσα στους οποίους και τον πιο φωτεινό του σύμπαντος.

Η υπερβολική λαμπρότητα του τελευταίου πιθανώς οφείλεται σε μια τεράστια μαύρη τρύπα στο κέντρο του, η οποία «καταπίνει» μεγάλες ποσότητες αερίων που την περιβάλλουν. Η διαδικασία αυτή προκαλεί την έκλυση έντονης ακτινοβολίας, που διαχέεται στο σύμπαν σε διάφορα μήκη κύματος (ορατό φως, υπέρυθρο, υπεριώδες, ακτίνες Χ κ.α.).

Ο γαλαξίας εκτιμάται ότι βρίσκεται πολύ μακριά στον χώρο και τον χρόνο, σε απόσταση 12,5 δισεκατομμυρίων ετών φωτός από τη Γη. Η μαύρη τρύπα του είχε ήδη μάζα δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο μας, σε μια εποχή που το σύμπαν είχε περίπου το ένα δέκατο της σημερινής ηλικίας του (δημιουργήθηκε πριν από 13,8 δισ. χρόνια).