Μενού

Παγκόσμια Ημέρα του Άνδρα

«Ξυστά» από τη Γη περνά την Κυριακή γιγάντιος αστεροειδής

Το παρατσούκλι του είναι Κτήνος και το απέκτησε λόγω όγκου. Πρόκειται για έναν αστεροειδή που το πρωί της Κυριακής θα περάσει αρκετά κοντά από τη Γη.

Ο αστεροειδής 2014 HQ124 είναι μεγαλύτερος από ένα γήπεδο, αλλά δεν απειλεί τον πλανήτη μας, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των αστρονόμων, καθώς θα περάσει σε απόσταση περίπου 1,15 εκατ. χιλιομέτρων, δηλαδή σχεδόν τρεις φορές όσο η απόσταση Γης-Σελήνης.

Ο πελώριος αστεροειδής, διαμέτρου περίπου 350 μέτρων, ανακαλύφθηκε φέτος τον Απρίλιο από το υπέρυθρο διαστημικό τηλεσκόπιο WISE της NASA, σύμφωνα με το Space.com. Ταξιδεύει με ταχύτητα 14 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο και θα φθάσει στο κοντινότερο σημείο από τον πλανήτη μας περίπου στις 9 το πρωί της Κυριακής (ώρα Ελλάδος).

Οι αστρονόμοι επεσήμαναν το -μάλλον ανησυχητικό- γεγονός ότι ένας τέτοιος αστεροειδής-μαμούθ ήταν άγνωστος ως τώρα και έγινε αντιληπτός μόλις δύο μήνες προτού περάσει σχετικά κοντά από τη Γη. Το γεγονός αυτό αποτελεί άλλη μία υπενθύμιση για τους κινδύνους που απειλούν τον πλανήτη μας ανά πάσα ώρα και στιγμή.

«Ο HQ124 είναι τουλάχιστον δέκα φορές μεγαλύτερος, ίσως και 20 φορές, από τον αστεροειδή που τραυμάτισε χίλιους ανθρώπους πέρυσι στο Τσελιάμπινσκ της Σιβηρίας. Αν επρόκειτο να μας χτυπήσει, η ενέργεια που θα απελευθερωνόταν, δεν θα μετριόταν σε χιλιοτόνους, όπως οι ατομικές βόμβες που έδωσαν τέλος στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά σε μεγατόνους, όπως οι κατοπινές βόμβες υδρογόνου», δήλωσε ο αστρονόμος Μπομπ΄Σέρμαν του αστρονομικού παρατηρητηρίου Slooh.

Η NASA εκτιμά ότι έχει ανακαλυφθεί πάνω από το 90% των κοντινών στη Γη αστεροειδών που έχουν το μέγεθος βουνού ή άλλων ουρανίων σωμάτων διαμέτρου άνω του ενός χιλιομέτρου. Ένας τέτοιος τεράστιος βράχος, αν ποτέ έπεφτε στον πλανήτη μας, θα προκαλούσε ανυπολόγιστες καταστροφές.

Οι μικρότεροι αστεροειδείς είναι πιο δύσκλο να εντοπιστούν. Υπολογίζεται ότι γύρω στους 15.000 (διαμέτρου περίπου 140 μέτρων) γυροφέρνουν τη Γη κατά καιρούς και από αυτούς μόνο το 30% έχει βρεθεί. Όσον αφορά τους ακόμη μικρότερους, με διάμετρο κάτω των 30 μέτρων, υπάρχουν πάνω από ένα εκατομμύριο που πλησιάζουν τον πλανήτη μας και από αυτούς ούτε το 1% δεν έχει ανιχνευτεί.