Μενού

Διεθνής Ημέρα για τον Τερματισμό της Ατιμωρησίας

Το Curiosity δε βρίσκει μεθάνιο στον Άρη και οι ελπίδες για ζωή λιγοστεύουν

Απογοήτευση προκαλεί στους επιστήμονες η έλλειψη μεθανίου στον Άρη, ένα στοιχείο που θα ενίσχυε τη θεωρία ότι ο Κόκκινος Πλανήτης φιλοξενεί ζωή, έστω και σε μικροβιακό επίπεδο. Στοιχεία που συλλέχθηκαν από τηλεσκόπια και δορυφόρους καταγράφουν την ύπαρξη του αερίου στον Άρη, ωστόσο το εξάτροχο ρομπότ δεν έχει εντοπίσει ακόμα ίχνη μεθανίου.

Στη Γη το 95% του ατμοσφαιρικού μεθανίου παράγεται από μικροβιακούς οργανισμούς και το τελευταίο διάστημα οι επιστήμονες εξέφραζαν την ελπίδα ότι η ανίχνευση ανάλογων ευρημάτων στον Άρη θα μαρτυρούσε την ύπαρξη ζωής.

Ωστόσο το γεγονός ότι το ρομπότ, που είναι εξοπλισμένο με όργανα υψηλής τεχνολογίας για ακριβείς μετρήσεις, δεν κατάφερε να εντοπίσει μεθάνιο στον Άρη δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για την ύπαρξη ζωής στον πλανήτη.

«Βάσει των προηγούμενων μετρήσεων εκτιμούσαμε ότι στον Άρη θα εντοπίζαμε δέκα μέρη μεθανίου ανά δισεκατομμύριο όγκου (ppbv) ή και περισσότερα, και ήμασταν ενθουσιασμένοι για τις ανακαλύψεις που επρόκειτο να κάνουμε. Όταν ψάχνεις κάτι και δεν το βρίσκει, απογοητεύεσαι», δήλωσε ο Δρ. Chris Webster, επικεφαλής του ερευνητικού προγράμματος της NASA στον Άρη.

Τα αποτελέσματα σχετικά με τα ευρήματα του Curiosity στον Άρη δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Science. Το ρομποτικό σκάφος της NASA εξερευνά την επιφάνεια του Άρη από τον Αύγουστο του 2012.

ΠΗΓΗ: jpl.nasa.gov